دوره پاکسازی بدن از استروئید ها

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

دوره پاکسازی بدن از استروئید ها

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

دوره پاکسازی بدن از استروئید ها

دوره پاکسازی بدن از استروئید ها

چرا بدن سازان از کلامید استفاده میکنند
کلوماید نام عمومی‌ کلامیفن سیترات می‌باشد و یک استروژن مصنوعی است.در زمینه پزشکی‌ از این استروژن برای کمک به تخمک گذاری در زنان با میزان باروری پایین استفاده میشود و همچنین یک نام عمومی‌ دیگر آن سروفن می‌باشد.
بسیاری از استروئید‌های آنابولیک مخصوصا آندروژن‌ها باعث سرکوب تولیدات تستوسترون طبیعی بدن میشوند.به همین دلیل هنگامی که دوره استفاده از این استروئید‌ها در یک بدن ساز به پایان برسد سطح تستوسترون طبیعی در بدن او صفر می‌باشد و از آنجایی که به صورت مصنوعی نیز استروئیدی دریافت نمی‌شود کم کم سطح آنها نیز در خون رو به افول می‌گذارد.این کار باعث میشود که محیط بدن به شدت کاتابولیک شود و در نتیجه اگر عملی‌ صورت نگیرد مقدار زیادی از عضلاتی که شما آنها را ساخته اید از بین خواهند رفت.

کلوماید باعث تحریک هیپوتالاموس میشود که نتیجه آن تحریک غده هیپوفیز قدامی برای آزاد سازی هورمون‌های گونادوتروفیک (محرک بیضه‌ها و تخمدان ها) می‌باشد. هورمون‌های گونادوتروفیک شامل هورمون‌های (FSH) و (LH) میشوند. (FSH) باعث تحریک بیضه‌ها برای تولید بیشتر تستوسترون میشود و (LH) نیز باعث تحریک بیشتر آنها برای ترشح تستوسترون بیشتر میشود. به این مکانیزم بازخورد محور هیپوتالاموس – غده هیپوفیز – بیضه‌ها (HPTA) گفته میشود و نتیجه این عمل افزایش سطح تولید تستوسترون بدن می‌باشد.برای جبران اثر استروئید‌ها بعد از پایان دوره بسیار حیاتی می‌باشد که شما پس از دوره میزان تجزیه عضلات خود را به حداقل ممکن برسانید.
البته همه استروئید‌ها باعث سرکوب مکانیزم بازخورد نمیشوند.هر فردی با دیگری متفاوت می‌باشد و شما باید در نظر داشته باشید که از یک استروئید خاص به چه مدت استفاده کرده‌اید و مقدار دوز آن چه میزان بوده است.در این صورت می‌توان مشخص کرد که آیا شما به مصرف کلامید نیاز دارید یا خیر.
کلامید همچنین میتواند به عنوان یک ضد استروژن عمل کند.از آنجایی که کلامید یک استروژن مصنوعی ضعیف می‌باشد میتواند به گیرنده‌های استروژن روی سلول‌ها متصل شود و از ترشح استروژن به درون جریان خون جلوگیری کند.این عمل میتواند از احتباس آب و بزرگ شدن نامتعارف سینه‌ها در مردان که حاصل تجزیه تستوسترون و تبدیل آن به استروژن می‌باشد را جلوگیری کند.
اگرچه لازم به ذکر است که خاصیت ضد استروژنی کلامید به هر حال ضعیف می‌باشد و اگر شما می‌خواهید از استروئید‌های آندروژنیک استفاده کنید نمیتوانید روی خواص ضد استروژنی آن حساب کنید.آریمیدکس و نولوادکس (تاموکسیفن) دارای خواص ضد استروژنی به مراتب قوی تری هستند.
نکته مهم : کلامید آنطور که گمان میشود باعث تحریک برای ترشح تستوسترون در بدن نمی‌شود بلکه کار آن مهار استروژن حاصل از مصرف استروئید‌ها می‌باشد.کلامید این کار را به طریقه یکسانی که نولوادکس نیز انجام میدهد عملی‌ می‌کند.کلامید و نولوادکس با اتصال به گیرنده‌های استروژن موجود در هیپوتالاموس و غده هیپوفیز باعث سرکوب آنها شده و از افزایش سطح استروژن در بدن جلوگیری می‌کند.این کار باعث میشود که سطح هورمون (LH ) در بدن به حالت نرمال باز گردد که نتیجه آن نیز بازگشت تولید تستوسترون به حالت عادی می‌باشد.
سرکوب (HPTA ) میتواند از طریق افزایش سطح آندروژن، استروژن و پروژسترون صورت گیرد.هنگامی که دوره مصرف استروئید‌ها به پایان می‌رسد سطح آندروژن در بدن شروع به کاهش می‌کند و در اینجاست که باید از کلامید بر اساس آخرین استروئیدی که دارای بیشترین نیمه عمر بوده است شروع به مصرف کنید.

کلوماید

مصرف کلوماید در طول دوره
هنگامی که ما از استروئید‌های آنابولیک استفاده می‌کنیم سطح اندروژن‌ها در بدن افزایش پیدا می‌کند که همین امر باعث میشود که گیرنده‌های اندروژن در بدن بیشتر فعال شوند و از طریق (HPTA) سیگنالی به بیضه‌ها مبنی بر عدم تولید تستوسترون ارسال خواهد شد.در طول دوره سطح اندروژن بدن بسیار فراتر از حد نرمال آن می‌باشد و تا زمانی‌ که این سطح بالا حفظ شود کلامید نمی‌تواند در تولیدات مجدد تستوسترون به صورت طبیعی در بدن به شما کمکی‌ کند.

چه زمانی‌ باید از کلوماید استفاده کنیم
زمان صحیح شروع مصرف کلامید بستگی به نوع دوره استروئید‌های شما دارد.استروئید‌های مختلف دارای نیمه عمر‌های مختلفی‌ نیز میباشند (نیمه عمر نشان دهنده زمان از بین رفتن اثر یک ماده در جریان خون می‌باشد) و بر اساس آن مصرف کلامید باید مد نظر قرار بگیرد.
همانطور که در بالا نیز ذکر شد مصرف کلامید در زمانی‌ که سطح اندروژن بدن بالا می‌باشد چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نخواهد بود.قبل از اینکه از کلامید بخواهیم استفاده کنیم بسیار مهم می‌باشد که شما ابتدا اجازه دهید که سطح اندروژن در بدن نزول پیدا کند.اما همچنین اگر بیش از حد نیز این زمان طول بکشد ممکن است که عضلات خود را از دست بدهید.
لیست زیر نشان دهنده این است که شما چه زمانی‌ میتوانید از کلامید استفاده کنید.منبع سایت ادکوان.از لیست زیر استروئید‌های مورد استفاده در دوره خود را پیدا کنید و بر اساس آن زمان مصرف کلوماید خود را محاسبه کنید.برای مثال اگر شما در دوره خود از دیانابول، سوستانن و وینسترول استفاده کرده باشید زمان مصرف کلامید حدود ۳ هفته بعد از پایان دوره می‌باشد زیرا سوستانن در بین این سه مدت زمان بیشتری را در بدن باقی‌ خواهد ماند.

۱) آنادرول ۵۰ / آناپولان ۵۰ :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۸-۱۲ ساعت
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۲) دکا دورابولان :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۳ هفته
مدت زمان استفاده از کلامید : ۴ هفته
۳) دیانابول :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۴-۸ ساعت
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۴) ایکوییپویز (Equipoise) :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۱۷-۲۱ ساعت
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۵) فیناجت / ترنبولون :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۳ روز
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۶) پریمابولان :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۱۰-۱۴ ساعت
مدت زمان استفاده از کلامید : ۲ هفته
۷) سوستانن :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۳ هفته
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۸) تستوسترون سیپیونات :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۲ هفته
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۹) تستوسترون اتانتات / تستاویرون :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۲ هفته
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۱۰) تستوسترون پروپیونات :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۳ روز
مدت زمان استفاده از کلامید : ۳ هفته
۱۱) تستوسترون سوسپنژن :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۴-۸ ساعت
مدت زمان استفاده از کلامید : ۲-۳ هفته
۱۲) وینسترول :
میزان ماندگاری بعد از آخرین تزریق : ۸-۱۲ ساعت
مدت زمان استفاده از کلامید : ۲-۳ هفته

چگونه باید از کلوماید استفاده کرد
کلامید دارای نیمه عمر طولانی‌ (احتمالا ۵ روز) می‌باشد پس نیاز نمی‌باشد که دوز‌های خود را در طول روز تقسیم کنید.اگر شما از سوستانن استفاده کرده‌اید و بعد از ۳ هفته از آخرین تزریق شروع به مصرف کلامید کرده باشید پیش بینی‌ میشود که سطح اندروژن شما به قدر کافی‌ پایین باشد که بتواند سیگنال‌های صحیح را ارسال کند.اما اگر مقدار سطح اندروژن در این مقطع هنوز هم کمی‌ بالا می‌باشد شما باید دوز مصرفی خود را به اندازه کافی‌ افزایش دهید تا بتواند موثر واقع شود.در روز اول ۳۰۰ میلی‌گرم را امتحان کنید سپس برای ۱۰ روز بعد از آن ۱۰۰ میلی‌گرم و ۱۰ روز بعد از آن ۵۰ میلی‌گرم را مصرف کنید.

چگونه از نولوادکس در دوره پاکسازی استفاده کنیم
به عنوان یک جایگزین برای کلامید که مصرف آن برای برخی‌ از افراد دارای برخی‌ عوارض جانبی ناخواسته نظیر مشکلات بینائی گزارش شده است نولوادکس میتواند گزینه‌ بسیار خوبی‌ باشد.نولوادکس نام تجاری داروی تاموکسیفن می‌باشد.همانند کلامید نولوادکس نیز دارای نیمه عمر نسبتا طولانی‌ می‌باشد که مصرف کننده را قادر می‌سازد که در طول روز تنها یک دوز از آن استفاده کند.مصرف نولوادکس نیز باید بر اساس جدول بالا که ارائه شد تنظیم شود و دقیقا نحوه مصرف آن نیز شبیه کلامید می‌باشد.
به طور معمول برای یک دوره متوسط رو به سنگین دوز‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد :
روز ۱ = ۱۰۰ میلی‌گرم
۱۰روز بعد = ۶۰ میلی‌گرم
۱۰روز بعد = ۴۰ میلی‌گرم

گاهی‌ اوقات که یک دوره سنگین تر می‌باشد و برای مثال در آن از ناندرولون (دکا) یا ترنبولون استفاده میشود باعث سرکوب (HPTA) خواهد شد که برای این موارد دوره پاکسازی باید کمی‌ بیشتر به طول بیانجامد.همچنین در دوره‌های متوسط تا سبک شاید شما نیازمند دوز‌های کمتری در دوره پاکسازی خود باشید و شاید کاهش مقدار به ۲۰ میلی‌گرم در روز کفایت کند.
برخی‌ از افراد دوست دارند که در دوره پاکسازی خود هم از کلامید و هم از نولوادکس استفاده کنند تا از مزایای هر دو بهره‌مند شوند.برای این موارد یک نمونه برای دوز‌های آنها به صورت زیر خواهد بود :
روز ۱ = کلامید ۲۰۰ میلی‌گرم + نولوادکس ۴۰ میلی‌گرم
۱۰روز بعد = کلامید ۵۰ میلی‌گرم + نولوادکس ۲۰ میلی‌گرم
۱۰روز بعد = کلامید ۵۰ میلی‌گرم یا نولوادکس ۲۰ میلی‌گرم
البته نمونه ذکر شده در بالا مطلق نمی‌باشد و شما بر اساس فاکتور‌های ذکر شده در بالا و تفاوت‌های شخصی‌ خود میتوانید تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید.

HCG

استفاده از (HCG)
به عقیده ما (HCG) یکی‌ از ترکیباتی می‌باشد که در مورد آن سو تفاهمات زیادی وجود دارد و مورد سو استفاده زیادی در بدن سازی قرار می‌گیرد.(HCG ) مخفف عبارت (Human Chorionic Gonadotrophin) می‌باشد و یک استروئید نمی‌باشد بلکه یک هورمون پپتید طبیعی در بدن می‌باشد که در جفت زنان حامله در دوره حاملگی‌ تولید میشود تا سیستم هورمونی زنان باردار را کنترل کند.
اما عمل آن در بدن مردان همانند هورمون (LH) می‌باشد.(HCG) میتواند با تحریک سلول‌های لیدیگ در بیضه‌ها باعث ترشح بیشتر تستوسترون حتی در عدم حضور (LH) نیز باز هم میتواند این کار را انجام دهد.بنابراین از (HCG) در دوره‌های طولانی‌ تر یا سنگین تر استروئید‌ها استفاده میشود تا بتواند اندازه و شرایط بیضه‌ها را نرمال حفظ کند.همچنین میتواند بیضه‌های تحلیل رفته و کوچک شده را به شرایط نرمال برای دوره پاکسازی برگرداند.انجام این فرایند بسیار ضروری می‌باشد زیرا بیضه‌های تحلیل رفته تستوسترون کمتری نیز تولید خواهند کرد.منبع سایت ادکوان.این موقعیت قبل از ورود به دوره پاکسازی با کلامید باید اصلاح شود.
مصرف (HCG) یک امر رایج برای بدن سازان در دوره پاکسازی می‌باشد و آنها گمان میکنند که با مصرف آن میتوانند سطح تولید تستوسترون را به حالت نرمال بازگردانند اما این تئوری بی‌ پایه و اساس می‌باشد و میتواند دارای نتایج معکوس نیز باشد.افزایش سطح سریع تستوسترون و همچنین تولید استروژن بیشتر حاصل از فرایند آروماتاز در نهایت میتواند منجر به سرکوب بیشتر (HPTA) شود.در واقع انجام این کار شرایط ریکاوری شما را بدتر خواهد کرد. (HCG) نمی‌تواند تولیدات تستوسترون را به حالت طبیعی بازگرداند.
مشاهده شده است که استفاده از ۲۰۰۰-۵۰۰۰ واحد در هر ۴-۵ روز میتواند باعث افزایش سطح استروژن حاصل از تجزیه تستوسترون شود که نتیجه آن افزایش رشد نامتعارف سینه‌ها در مردان و مبتلا شدن به (gynecomastia) خواهد بود.با توجه به توضیحاتی که ارائه شد کاملا مشخص شد که بهترین زمان استفاده از (HCG) در طول دوره می‌باشد.از این طریق شما دو نتیجه خواهید گرفت.اول اینکه میتوانید از تحلیل بیضه‌ها جلوگیری کنید و دوم اینکه قادر خواهید بود مشکلات موجود در تحلیل بیضه‌ها را اصلاح کنید.

دوز مصرفی (HCG)
استفاده از دوز‌های کوچکتر با فراوانی‌ بیشتر در طول دوره میتواند در کل بهترین نتایج را برای شما به همراه داشته باشد و همچنین دچار کمترین عوارض جانبی نیز خواهید شد.چیزی بین ۵۰۰-۱۰۰۰ واحد در روز برای یک دوره دو هفته میتواند بهترین نتایج را در برداشته باشد.این دوز‌ها برای جلوگیری یا اصلاح تحلیل بیضه‌ها بدون افزایش سطح استروژن به مقدار زیاد کافی‌ می‌باشد و ریسک بزرگ شدن سینه‌ها در مردان را نیز کاهش میدهد.
بسیار مهم می‌باشد که مصرف (HCG) در قبل از شروع دوره پاکسازی قطع شود.برای این منظور شما باید حدود ۶-۷ روز را بعد از قطع مصرف (HCG) صبر کنید و سپس دوره پاکسازی خود را شروع کنید.انجام این کار برای عدم سرکوب نولوادکس و کلامید در دوره پاکسازی می‌باشد.همچنین یک دوز روزانه کوچک از نولوادکس (۱۰-۲۰ میلی‌گرم) میتواند به طور نرمال همراه با مصرف (HCG) برای جلوگیری از افزایش سطح استروژن حاصل از تجزیه سریع تستوسترون مورد استفاده قرار بگیرد.

(HCG) مصنوعی اغلب با نام عمومی‌ پرگنیل (Pregnyl ) شناخته میشود و در مقادیر ۲۵۰۰-۵۰۰۰ واحد ارائه میشود.تزریق آن هم به صورت داخل عضله‌ و هم زیر پوستی‌ انجام میشود. (HCG) به صورت پودر ارائه میشود که برای تزریق آن باید با آب استرلیزه ترکیب شود.پودر قبل از ترکیب با آب نسبت به دمای‌ محیط حساس می‌باشد و نباید در معرض مستقیم حرارت و گرما قرار بگیرد.بعد از ترکیب باید آن را در محیط سرد نگهداری کنید و باید ظرف چند هفته مورد استفاده قرار بگیرد.همچنین باید مشکلات استرلیزه نگه داشتن آن را نیز مد نظر قرار دهید.
مصرف کلامید و نولوادکس در دوره پاکسازی بسیار کارامد تر از مصرف (HCG) میباشند.اما برخی‌ از افرادی که در دوره‌های دراز مدت قرار میگیرند دوست دارند که از (HCG) در طول دوره خود استفاده کنند تا بتوانند بیضه‌های خود را برای دوره پاکسازی با کلامید یا نولوادکس آماده کنند.
کلامید معمولا در قرص‌های ۵۰ میلی گرمی ارائه میشود اما کپسول‌های ۲۵ میلی گرمی آن نیز وجود دارد که معمولا در باکس‌های ۲۴ تایی ارائه میشود.تاموکسیفن نیز توسط چندین تولید کننده ارائه میشود که معمولا به صورت قرص‌های ۱۰-۲۰ میلی گرمی به بازار عرضه میشوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اموزش تمرینات بدنسازیرژیمکاهش وزن

تاريخ : جمعه 7 اسفند 1394 | 22:26 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.